top of page
  • Dalit Gliksman

חורף בהרי באילת

Updated: Apr 7, 2023

כשכולם נוסעים צפונה לראות שלג בחרמון, אני מדרימה לעיר המפלט האוטלמטיבית לחורף - אילת. העונה הכי טובה לטיול בהרי המדבר, ואפילו בטן גב ביום שמשי [פחות הכניסה למים שתמיד קרים]

הרי אילת

בדרך לאילת אין הרבה נקודות התרעננות מלבד מצפה רמון. אנחנו אוהבים לעצור בפונדק נאות סמדר לשתות מיץ קר וכריך בחצר שתמיד ירוקה.


בהגיעכם לאזור, עצרו לראות את השקיעה באגם הנעלם [בור קידוח נחושת ישן] אפשר להגיע עם הרכב ממש עד האגם. כ-15 דקות נסיעה מהעיר.

האגם הנעלם, אילת

מתלבטים איפה לישון בעיר? האזור המועדף עלי הוא החוף הדרומי, שקט ורחוק מההמולה והקניונים. עוד לא מצאתי מלון שאני ממש יכולה להמליץ עליו אבל עד כה אורכידאה ענה על רוב הציפיות.

מסלולים מומלצים בהרי אילת:

הקניון האדום, מסלול קליל ומעגלי של כשעה, בין הנקיקים החוליים של הקניון. מלבד מעבר אחד עם סולמות מאוד נמוכים - מתאים לכל המשפחה.

הקניון האדום

הקניון האדום

נחל שלמה והר שלמה; אחד המסלולים היפים, ההליכה לאורך הנחל מישורית ומתאימה לכל רמה, התקדמו במסלול לפי יכולתכם. יש אפשרות גם לעשות טיול מעגלי ברמת קושי בינונית או טיפוס על הר שלמה אתגרי ולמיטבי לכת. במידה ואתם בעניין של טיול אתגרי, המשיכו גם לנחל מפלים.

נחל שלמה

איפה אוכלים?

לאחרונה נפתחו כמה מסעדות מעולות ומפתיעות שאני מחכה לחזור לאכול בהן שוב;

מאמו MAMO; מטבח מקומי מוקפד, מומלץ להזמין מקום. המסעדה ממוקמת מתחת למלון Stay האורבני למי שמחפש מלון פשוט ושונה מהנוף האילתי הרגיל.

פורטונה כולא פיצה פיצריה מדליקה עם קוקטילים כיפים ואווירה של חו״ל. מומלץ להזמין מקום.


פורטונה כולא פיצה

פורטונה כולא פיצה

אל תעזבו בלי לבקר בברויטמן, בית קפה שכונתי קטן לנשנוש בוהוריים או להצטיידות בפינוקים למסלול בהרים. מאפים ומוצרים איכותיים שיהפכו את הטיול שלכם למושלם. בתפריט יש גם מבחר של קרקרים ולחמים ללא גלוטן.

ואחרון חביב, פאדיס - בר ספורט אירי ותיק שתמיד כיף לצפות בו במשחקי כדורגל, מונידאל, ליגת אלופות וכל מה שהעולם ממציא עבור בעלי (: מתאים גם לצהריים מאוחרים אחרי הים. המנה האהובה עלינו היא כמובן פאי רועים, איך לא?

טובלים בים גם בחורף! החוף הדרומי מעט מרוחק אבל שווה את הנסיעה. אם אתם מתעניינים בצלילות בין ספינות שקועות או שנרקול בשוניות אלמוגים, זה המקום בשבילכם.

ריף הדולפינים; מקום משכנם של הדולפינים האילתים, אשר דרים שם דרך קבע. אין יצור חמוד מזה. ואפשר לצפות בהם בזמן האכלה באופן יומיומי. ואם אתם כבר בריף, תתפנקו בטיפול וואטסו ב״סתלבט על המים״ ספא עם טיפולים במים.

החוף של מוש; אווירת סתלבט עם סשן מוזיקת אלטרנטיבית לבוקר טוב. בתפריט אוכל צמחוני צבעוני ופיתה על הגז עם נוטלה, מה עוד צריך?

שמורת הטבע חוף אלמוג; השכרת שנורקלים לשחייה לצד הדגים הצבעוניים של אילת


סתלבט על המים, ריף הדולפינים

תמיד באים להגיד שלום

החוף של מוש

החוף של מוש, פברואר 2022

תהנו מהשמש החורפית!


60 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page